- Time to TALK
7.18 Collaboration, Reflection, and Growth: Takeaways from the PanSIG 2024 Conference 協働、内省、成長:2024年PanSIG会議での学び
Event Details
Date/Time: Thursday, July 18, 12:15-13:00 (JST)
Online: Zoom
Speaker: Greg Dalziel
Language: English(英語のみ)
Speaker Bio
Greg Dalziel グレッグ・ダルジール
Greg Dalziel is Project Assistant Professor in the Center for Global Education. He teaches English writing and speaking for the ALESA and FLOW programs in the Junior Division, and Global Liberal Arts courses in the Senior Division. His research interests are in second language writing pedagogy and teacher professional development.
グレッグ・ダルジール。グローバル教育センター特任講師。前期課程ではALESAプログラムとFLOWプログラムで英語のライティングとスピーキングを、後期課程ではグローバル・リベラルアーツ科目を教えている。研究関心は、第二言語ライティング教授法と教員の専門能力開発。
Abstract
In this session, Greg Dalziel will share his experience of attending the PanSIG Annual conference, a conference run by the Special Interest Groups (SIGs) of the Japan Association of Language Teachers (JALT). He will begin by briefly discussing the context of the conference, along with some key takeaways. Then, he will share details of his presentation and ongoing research with Dr. Alexandra Terashima (UTokyo) and Dr. Anna Bordilovskaya (Tokyo City University). At PanSIG this research group presented on the use of reflective inquiry in team collaboration. More broadly, he will discuss the key benefits for personal and professional development of academics in teaching-focused positions seeking out collaboration opportunities.
このセッションでは、グレッグ・ダルジール先生が、全国語学教育学会の分科会が主催するPanSIG年次大会に参加した経験を共有します。まず、会議の背景と、その経験から得られた重要なポイントについて簡単に説明した後、アレキサンドラ・テラシマ先生(東京大学)とアンナ・ボルジロフスカヤ先生(東京都市大学)との共同研究発表の内容を共有します。グループでの協働学習における内省的探究の利用についての研究成果を解説しつつ、教育を重視する教員にとって、共同教育研究がどのような利点を持つのか説明します。
Contact
gfd-tokyo@adm.c.u-tokyo.ac.jp