Global Faculty Development The University of Tokyo

Events

  • TALK EVENTS

3.3 Building a Culture of Peer Support for Teaching Excellence 卓越した教育のためのピアサポート文化の構築

Event Details

Date/Time: Monday, March 3, 14:00-17:00

Location: Komaba International Building for Education and Research (KIBER) 314

Speakers: Nanyang Technological University, Center for Teaching, Learning & Pedagogy, Faculty Development Team

Language: English(英語)

Pre-workshop lunch meeting at KIBER 313, 13:00〜14:00

Seats are limited to 20; first come, first served

Speaker Bio

Sophia Tan ソフィア・タン

Sophia Tan is the Lead of Faculty Development at Nanyang Technological University’s Center for Teaching, Learning, and Pedagogy (CTLP). With over 20 years of work experience in higher education settings overseas and in Singapore, she has deepened her knowledge in the field of teaching and learning. Prior to joining CTLP, Sophia served as a professor of Educational Technology, shaping the minds of pre-service teachers. Additionally, she has provided consulting services to schools and administrators and conducted workshops and seminars to support their professional development. Sophia holds a PhD in Learning, Technology, and Culture, and is passionate about sharing her love for teaching and scholarship with faculty and students alike.

ソフィア・タン。南洋理工大学教育・学習・教育学センター(CTLP)ファカルティ・ディベロップメント・プログラムリーダー。海外とシンガポールの高等教育分野で20年以上の実務を経験し、教育と学習の分野に深い知識を持つ。CTLPに参加する前は、教育工学の教授を務め、教職課程学生の指導を行なった。また、学校や組織の管理者にコンサルティングサービスを提供し、彼らの専門能力開発をサポートするためのワークショップやセミナーを実施。学習・技術・文化の博士号を持ち、教育と研究への情熱を教員や学生と共有している。

Jeanette Choy ジャネット・チョイ

Jeanette Choy is the Senior Assistant Director of Faculty Development at Nanyang Technological University’s Center for Teaching, Learning, and Pedagogy (CTLP). She has more than 15 years of teaching, education research and academic development experience within the tertiary and adult education sector. This experience includes conducting workshops for educators in various higher education settings, and providing consultations and support on teaching and learning research studies. Jeanette holds a Master of Arts (Instructional Design and Technology). She strongly believes that evidence-based practice and research can be used to underpin, inform and guide teaching and faculty development activities. Her previous research involves the study of students’ learning processes, blended learning, and learning communities for academic development.

ジャネット・チョイ。南洋理工大学教育・学習・教育学センター(CTLP)ファカルティ・ディベロップメント担当シニア・アシスタント・ディレクター。高等教育および成人教育セクターで15年以上の教育、教育研究、および学術開発の経験を持ち、さまざまな高等教育機関の教員向けワークショップの実施、教育と学習に関する研究のコンサルティングとサポートを提供してきた。インストラクショナルデザイン・テクノロジー修士。エビデンスに基づく実践と研究が、教育およびファカルティ・ディベロップメント関連活動に役立つと強く信じている。研究分野は、学生の学習プロセス、ブレンデッド・ラーニング、学術的成長を支える学習コミュニティ形成など。

Lim Li Yin リム・リー・イン

Lim Li Yin is the Senior Assistant Director of Faculty Development at Nanyang Technological University’s Center for Teaching, Learning, and Pedagogy (CTLP). She has 10 years of experience in the Republic Polytechnic as a faculty developer providing consultancy and facilitating workshops for educators in curriculum design, delivery, assessment as well as course management. She has a strong interest in social constructivist learning approaches and the use educational technologies to create meaningful learning experiences. In her five years at the National Security Coordination Secretariat as lead analyst, she was involved in using foresight methodologies to sense-make emerging national security issues with various stakeholders. She enjoys the process of exploring diverse perspectives to clarify and address issues.

リム・リー・イン。南洋理工大学教育・学習・教育学センター(CTLP)ファカルティ・ディベロップメント担当シニア・アシスタント・ディレクター。リパブリック・ポリテクニックでファカルティ・ディベロップメントを10年間担当し、カリキュラムの設計、提供、評価、および教務担当の教員向けのコンサルティングとワークショップを行う。社会構成主義の学習アプローチと、教育工学を使用して有意義な学習体験を生み出すことに強い関心を持っている。また、国家安全保障調整局に勤務した5年間に、主任アナリストとして、フォーサイト方法論を使用して、さまざまな利害関係者と国家安全保障問題を分析した経験も持つ。問題を明確にし、対処するために多様な視点を探求するプロセスに楽しさを見出している。

Alvin Tay アルヴィン・テイ

Alvin Tay is the Senior Assistant Director of Faculty Development at Nanyang Technological University’s Center for Teaching, Learning, and Pedagogy (CTLP). He is an experienced educator, faculty developer, coach and learning consultant, who has worked with youth and adult learners in tertiary and workplace settings. He holds a Postgraduate Diploma in Higher Education from the National Institute of Education. His core expertise includes designing and facilitating learning programmes that are learner-centred, active and engaging. In 2018, one of the university teaching, learning and pedagogy programmes he led and delivered was recognised with a Team Excellence Award. His interest is currently piqued by how learning experiences are being adapted to the online teaching and learning environment while maintaining high quality learning outcomes.

アルヴィン・テイ。南洋理工大学教育・学習・教育学センター(CTLP)ファカルティ・ディベロップメント担当シニア・アシスタント・ディレクター。教育、ファカルティ・ディベロップメント、コーチング、学習コンサルティングに豊富な経験を持ち、高等教育機関や企業で若者や成人の学習をサポートしてきた。国立教育研究所高等教育大学院ディプロマ修了。専門分野は、学習者中心のアクティブな学習プログラムの設計と促進。2018年には、自身が主導し提供した大学の教育、学習、教育学プログラムの1つが、チームエクセレンス賞を受賞。現在は、オンライン教育および学習環境がどのようにしたらレベルの高い学習品質を担保できるのかに研究関心を寄せている。

Vinay Kumar ヴィナイ・クマール

Vinay Kumar is the Manager of Faculty Development at Nanyang Technological University’s Center for Teaching, Learning, and Pedagogy (CTLP). Before joining CTLP, he served as a Research Fellow at the National Institute of Education, working on reviews and syntheses of educational research to generate actionable insights and recommendations for policy and practice. He holds a PhD in Sociology. His current interests include playful learning, inquiry-based learning, higher education, cultural sociology, and the philosophy of the social sciences.

ヴィナイ・クマール。社会学博士。南洋理工大学教育・学習・教育学センター(CTLP)ファカルティ・ディベロップメント担当マネージャー。CTLPに勤務する前は、国立教育研究所研究員として、教育研究の知見に基づき、実用的な洞察と勧告を教育政策と教育実践に提供した。現在の研究関心は、遊び心のある学習、探究型学習、高等教育、文化社会学、教育理論、社会科学哲学など。

Abstract

Peer support is essential to advancing teaching excellence in higher education. Peer support, rooted in collaboration, mutual respect, and shared accountability, enables faculty and graduate students to exchange ideas, provide constructive feedback, and co-develop innovative teaching practices. However, building a culture of peer support can be challenging, without conditions for structured peer engagement. Drawing on examples from academic literature and experiences from other institutions, this workshop then aims to enable and facilitate faculty and graduate students to reflect upon why a culture of peer support might be valuable in higher education, what it could look like, and how such a culture might be built and developed.

By the end of this workshop, you can expect to be able to:

1. Articulate a shared vision of a culture of peer support

2. Identify opportunities and challenges that influence the cultivation of a supportive and collaborative peer culture

3. Propose practical steps for the development of a culture of support and collegiality for teaching excellence.

 

ピアサポートは、大学における教育の卓越性を向上させるために必要不可欠です。協働、相互尊重、説明責任の共有に根ざしたピアサポートにより、教員と大学院生はアイデアと建設的なフィードバックを交換し、革新的な教育実践を共同で開発することができます。しかし、ピアサポートの文化を築くことは、構造化されたピアエンゲージメントの条件がなければ難しい場合があります。このワークショップは、学術文献や他大学の実例を参照して、なぜピアサポート文化が高等教育にとって価値があり、そのような文化をどのように構築し発展させることが可能かについて参加者が深く考えることを可能にします。

具体的には、このワークショップを修了することで、以下のことができるようになります。

1. ピアサポート文化の共有ビジョンを明確にする。

2. 協働的で協力的なピアカルチャーを形成するための機会と課題を特定する。

3. 卓越した教育のための支援と協調の文化を発展させるための実践的なステップを提案する。

 

Contact

gfd-tokyo@adm.c.u-tokyo.ac.jp

back
string(12) "single-event" array(0) { } int(6662)