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4.16 Exchange to Improve Teaching Skills: Takeaways from the 2023 FIPF Congress 教育スキル向上のための交流: 2023 FIPF会議からの学び
Event Details
Date/Time: April 16, 12:15-13:00
Speaker: Julien Agaësse
Language: English(英語のみ)
Speaker Bio
Julien Agaësse
Julien Agaësse is a Project Associate Professor in French as an additional language at the University of Tokyo (Trilingual Program) and in the didactics of languages and cultures. His research focuses on the role of psychology, particularly emotions, and on the use of board games in language teaching-learning systems, as well as on the role of evaluation in pedagogical systems.
ジュリアン・アガエッセ。東京大学(トライリンガル・プログラム)でフランス語と、言語と文化の教授法を担当する特任准教授。心理学、とくに感情の役割、言語教育学習システムにおけるボードゲームの使用、および教育システムにおける評価の役割に焦点を当てた研究をしている。
Abstract
In this session, Julien Agaësse will share his experience of attending the 5th FIPF Congress of Asia-Pacific Teachers of French in Singapore in December 2023. After briefly presenting the context of the conference he attended in Singapore, Julien will present three feedback activities that were introduced during some presentations: the study of movies, comic books and an atypical board game. He will detail how teachers could implement these types of activities in their teaching sequences to help learners engage more dynamically in learning environments.
このセッションでは、2023年12月にシンガポールで開催された第5回FIPFアジア太平洋フランス語教師会議に参加した経験をジュリアン・アガエッセ先生が共有します。会議の背景を簡単に話した後、いくつかのプレゼンテーションで扱われていた、映画、漫画、非定型ボードゲームを使った3つのフィードバック活動を紹介します。とくに、教師がどのようにこれらの活動を行えば学生が学習環境によりダイナミックに関与することができるようになるのか詳しく説明します。
Contact
gfd-tokyo@adm.c.u-tokyo.ac.jp