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12.7 Time to TALK: Benefits of Using Different Types of Board Games 様々な種類のボードゲームを使用する利点

Event Details

Date: Thursday, December 7, 12:15-13:00 (online)

Speaker: Julien AGAËSSE

Language: English(英語のみ)

Speaker Bio

Julien Agaësse

Julien Agaësse is a lecturer in French as an additional language at the University of Tokyo, and in the didactics of languages and cultures. His research focuses on the role of psychology, particularly emotions, and on the use of board games in language teaching-learning systems, as well as on the role of evaluation in pedagogical systems.

ジュリアン・アガエッセ。東京大学でフランス語と言語文化の教授法を担当。心理学、特に感情の役割、言語教育学習システムにおけるボードゲームの使用、および教育システムにおける評価の役割に焦点を当てた研究をしている。

Abstract


The environments emerging from the use of board and card games de-dramatize the course and encourage learners to interact in additional language in a more enjoyable way. During the 2023 spring semester, the new aspect of my research about board game and education was to set up sequences of board and card games to analyze how tools from psychology or neuroscience can help teachers develop active learning environments for their learners, by considering changes in learners’ self-confidence, risk-taking and the pleasure they derive from interacting with their peers. During my presentation, I will introduce the results of this research.


ボードゲームやカードゲームの使用から生まれる環境は、コースを非ドラマ化し、学習者がより楽しい方法で追加の言語で対話することを奨励します。2023年春学期、私は自分の授業で、心理学や脳科学がアクティブラーニング環境を開発するのにどのように役立つかを分析するために、ボードゲームとカードゲームの順序設定が、学習者の自信、リスク・テイキング、仲間との交流から得られる喜びに与える影響を考慮しました。本発表では、本研究の成果について紹介します。


Contact


gfd-tokyo@adm.c.u-tokyo.ac.jp

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