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12.19 The Whys and Ways of Assessing Student Competences 学生のコンペテンスを評価する理由と方法

Event Details

Date/Time: Thursday, December 19, 12:15-13:00 (JST)

Online: Zoom

Speaker: Francesco Cangemi

Language: English(英語)

Speaker Bio

Francesco Cangemi フランチェスコ・カンジェミ

Francesco Cangemi is Project Assistant Professor at the Center for Global Education. He teaches academic writing and communication courses in the Junior Division (ALESS and FLOW), as well as a Global Liberal Arts course in the Senior Division on the sounds of languages across the world (Phonetics). His research interests revolve around the use of language as a tool for the coordination of social action, and he currently focuses on how to assess the ability of Japanese students to contribute ideas and to influence decision-making when working in an English-speaking team.

フランチェスコ・カンジェミ。グローバル教育センター特任講師。前期課程(ALESSおよびFLOW)でアカデミックライティングとコミュニケーションの科目を教えているほか、後期課程で世界中の言語の音に関するグローバルリベラルアーツ科目(音声学)を教えている。社会活動の調整のためのツールとしての言語の使用を中心に研究活動を展開しており、現在は、英語を話すチームで働く際に、日本人学生がアイデアを提供し、意思決定に影響を与える能力をどのように評価するかに焦点を当てた研究をしている。

Abstract

With more than a thousand participants, the Japan Association for Language Teaching (JALT) conference is an important annual event that brings together educators from kindergarten to graduate school. In this seminar I will share my experiences as a participant and as a speaker. After briefly introducing the conference and its themes, I will focus on insights drawn from talks and workshops on the topic of assessment and evaluation. I will then provide a brief overview of my own presentation on a specific aspect of student assessment, namely the interplay of structural, cognitive and communicative dimensions in the quantification of competence in a second language. I will conclude by introducing a funding scheme that supports JALT members in their research on education in Japan.

日本語学教育学会(JALT)会議は、幼稚園から大学院までの教育者1000人以上が一堂に会する毎年恒例の重要なイベントです。このセミナーでは、参加者として、また発表者としての私の経験を共有します。会議とそのテーマについて紹介した後、アセスメントや評価に関する講演やワークショップから得た洞察に焦点を当てます。次に、学生評価の特定の側面、つまり、第二言語での能力の定量化における構造的、認知的、コミュニケーション的側面の相互作用に関する私自身の発表の概要を共有します。最後に、JALT会員の日本における教育研究を支援する助成金制度について紹介します。


Contact

gfd-tokyo@adm.c.u-tokyo.ac.jp

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