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1.16 Visible Thinking Routines 思考の可視化ルーティーン

Event Details

Date/Time: Thursday, January 16, 12:15-13:00 (JST)

Online: Zoom

Speaker: Julien Agaësse

Language: English(英語)

Speaker Bio

Julien Agaësse ジュリアン・アガエス

Julien Agaësse is a Project Associate Professor in French as an additional language at the University of Tokyo (Trilingual Program), and in the didactics of languages and cultures. His research focuses on the role of psychology and neurosciences, particularly emotions, and on the use of board games in language teaching-learning systems, as well as on the role of evaluation in pedagogical systems.

ジュリアン・アガエス。東京大学(トライリンガル・プログラム)でフランス語と、言語と文化の教授法を担当する特任准教授。心理学、とくに感情の役割、言語教育学習システムにおけるボードゲームの使用、および教育システムにおける評価の役割に焦点を当てた研究をしている。

Abstract

Thinking routines were developed by researchers at Harvard University. A thinking routine is a set of questions or steps used to support learning and “make thinking visible.” They develop learners’ metacognition, encourage higher-order thinking skills, and provide opportunities for learners to deepen their understanding of concepts. By making thinking visible, learners are better able to apply their new knowledge and abilities to other contexts. Thinking routines can be used at all levels and in all subjects. In this presentation I will introduce examples of visible thinking routines presented by Célia Haumesser and explain how they can benefit learners in foreign language classes.

思考ルーティーンは、ハーヴァード大学の研究者によって開発されました。思考ルーティーンは、学習をサポートし、「思考を可視化」するために使用される一連の質問またはステップです。学習者のメタ認知を発達させ、高次の思考スキルを助長し、学習者が概念の理解を深める機会を提供します。思考を可視化することで、学習者は新しい知識や能力を他の状況に応用しやすくなります。思考ルーティーンは、すべてのレベルとすべての科目で使用できます。このセミナーでは、セシリア・ハウメサーが提示した思考の可視化ルーティーンの例を紹介し、それらが外国語の授業で学習者にどのように役立つかを説明します。


Contact

gfd-tokyo@adm.c.u-tokyo.ac.jp

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