Global Faculty Development The University of Tokyo

Faculty Development

Faculty Developmentファカルティ・ディベロップメント

The Importance of Faculty Development in Today’s Globalized Worldグローバル化した世界におけるファカルティ・ディベロップメントの重要性

To thrive as a competitive, reputable institution in this globalized era, it is imperative to provide a quality education that can promote students’ learning to the fullest extent, since it is these students who will be responsible for shaping the future of society. To achieve this goal, it is crucial for faculty members to reflect on their teaching and improve their skills. The Global Faculty Development (GFD) initiative thus allows for a systematic endeavor for empowering teachers and, in turn, providing practical and essential education for building a better future.

 

このグローバル化の時代に世界をリードする高等教育機関であるためには、未来の社会を形成する主体となる学生たちの学びを最大限に促進できる質の高い教育を提供することが不可欠です。そして、この目標を達成するためには、教員が自らの教育を振り返り、教授法スキルを向上させることが大切です。そのようなより良い未来を築く実践的で不可欠な教育を提供するための体系的な取り組みを可能にすることが、グローバル・ファカルティ・ディベロップメント(GFD)イニシアティブの存在意義なのです。

What is faculty development (FD)?ファカルティ・ディベロップメント(FD)とは?

 

To begin, “faculty development (FD)” refers to a set of programs to empower faculty members to continuously update and improve their teaching practices. Such effort on the part of faculty is crucial for higher education institutions to stay relevant and meaningfully contribute to an ever-changing society. Today, artificial intelligence (AI) and other technologies are radically transforming economies, governments, communications, habits and mindsets, and many other aspects of human life. These radical transformations enable, and even necessitate, new ways of learning to thrive in the world of constant change.

 

Accordingly, faculty members need to learn new ways of teaching, or rather, new ways of facilitating student learning. In the near future, for example, lectures will be delivered by AI, and AI-assisted individually tailored learning will likely become a norm. What will be left for faculty members to teach then?

 

While this is still an open-ended question, educational researchers and practitioners are scrambling to experiment with new technologies and pedagogies. Some of them strive to maximally integrate AI and other technologies into course and lesson design, teaching delivery, and assessment and feedback. Others probe deeply into what only humans can teach, say, by exploring contemplative, socioemotional, embodied, and multimodal aspects of learning that currently elude AI.

 

端的に言えば、「ファカルティ・ディベロップメント(FD)」とは、教員が教育実践を継続的に改善できるようにするための一連のプログラムを指します。このような教員の努力は、高等教育機関が絶え間なく変化する社会との関連性を保ち、有意義な貢献をするために必要不可欠です。今日、人工知能(AI)やその他の科学技術は、経済、政治、コミュニケーション、習慣や考え方など、人間の生活のさまざまな側面を根本的に変化させています。これらの根本的な変化は、これからの世界でよく生きるための新しい学びを可能にし、さらには要求さえします。

したがって、教員は新しい教授法、または学生の学びをファシリテートする新しい方法を学ぶ必要があります。例えば、近い将来、AIによる講義が行われ、AIが支援する個別学習が当たり前になるでしょう。その時、人間の教員が教えることは何でしょうか?

この問いに対する明確な答えはまだありませんが、教育研究者や実践者は、新しい科学技術や教授法の実験に精力的に取り組み始めています。その中には、AIやその他の科学技術を、科目や授業の設計、授業内活動、成績評価とフィードバックに最大限に統合しようとする動きがあります。一方で、人間にしか教えられないことを深く掘り下げる研究者もおり、例えば、AIでは実現できないような観想的、社会感情的、身体的、マルチモーダルな学習の側面を探求しています。

GFD’s missionGFDの使命

 

Simply put, GFD’s mission is to “promote teaching excellence among faculty members who offer courses in English and other foreign languages.” Importantly, this mission makes GFD a one-of-a-kind organization, uniquely located in the intersection of teaching excellence and internationalization of education. Given that the tasks of teaching excellence and internationalization of education are typically assigned to different organizational units, GFD plays the pivotal role of “organizational bridge” that synergistically connects multiple relevant programs across campus to enhance the quality of university-wide educational experience. Herein lies GFD’s innovative contribution.

 

GFDの使命は「英語やその他の外国語で授業を行う教員の教授法卓越化を促進すること」であり、この点においてGFDは、教育の卓越化と国際化のユニークな交差点に位置しています。一般的に、高等教育機関では、教育の卓越化と国際化を担う組織が分かれていますが、GFD はキャンパス内の複数の関連プログラムを相乗的に連携させて、大学全体の教育体験の質を向上させる「組織的架け橋」という極めて重要な役割を果たします。ここにGFDの革新的貢献があるのです。

The Growing Importance of GFD益々高まるGFDの重要性

 

In any case, in this technology-driven transformation of the ways of learning, working, and living, faculty members must keep updating their pedagogical practices, so that they can effectively help the younger generation not only adapt to but also flourish in today’s world. In this regard, the importance of faculty development will only grow, and so will the importance of GFD.

 

In fact, GFD’s importance doubles in today’s world that is faced not only with technology-driven transformations but also with global challenges, such as climate change, armed conflicts, refugee crises, and inequalities. Here, higher education institutions have a crucial role to play in helping the younger generation acquire skills and mindsets for tackling these challenges through collaborations across national borders, sectors, and cultural boundaries. In this regard, the internationalization of university curricula, course contents, pedagogical practices, and classrooms is indispensable, and this is exactly what GFD promotes by supporting faculty members who are responsible for such internationalization at the University of Tokyo and beyond.

 

いずれにせよ、科学技術が発達し、学び方、働き方、生き方が変化する中で、教員は教授法を常にアップデートし、若い世代が新しい世界に適応し活躍できるように支援する必要があります。この点で、FDの重要性は高まる一方であり、それはGFDの重要性も高まることを意味します。

なぜなら、科学技術主導の社会変化に加えて、気候変動、国際紛争、難民危機、不平等などのグローバルな課題に世界が直面しているからです。この状況の中で高等教育機関は、若い世代が、国境、セクター、文化の境界を越えた協働を通してグローバルな課題に取り組めるようなスキルとマインドセットを習得するのを支援する重要な役割を担っています。その意味では、大学のカリキュラム、授業内容、教育実践、教室環境の国際化は不可欠であり、その国際化を担う教員を支援することで、GFDはグローバルな課題解決に間接的ながらも重要な貢献をすることができるのです。


For inquiries please contact us using the link below.お問い合わせは下記よりお願いいたします。
Contact Usお問い合わせ